Merced: een dag naar Yosemitepark

13 oktober 2013 - Merced, California, Verenigde Staten

Yosemite Park. Zondag 13 oktober 2013
Ondanks het feit dat de Goverment een Shutdown heeft, gaan we toch naar Yosemite  Park. Per slot van rekening zijn wij Nederlanders en die trekken zich niet zoveel aan van wat een regering allemaal wel en niet wil. De reis erheen is eerst vlak terrein en langzaamaan gaat het over van heuvelachtig en geel gras naar naaldbossen en uiteindelijk de mountains.
Aangekomen bij de Parkingang worden we opgewacht door twee Parkrangers die ons vertellen dat het park officieel gesloten is maar dat de doorgaande weg wel te gebruiken is. Dat is tevens het manko van een shutdown van parken. De wegen zijn gewoon doorgaande wegen. We mochten er dus doorheen rijden, maar niet stoppen of fotograferen. Tja, hoe controleer je dat dan. We bedanken haar voor de tips en rijden door het park. Op de mooiste plekken stoppen we en maken onze fotos's. Een ranger komt voorbij rijden en zegt er niets van. Ze vinden het zelf ook vreselijk dat het zo moet. Deze mensen zijn ook natuurgenieters, anders doe je dat werk niet. De faciliteiten zijn dan wel gesloten maar dat kun je goed zelf regelen door de koelbox goed te vullen. Het park zelf is gedeeltelijk toegankelijk, maar we moeten zeggen, we hebben dan wel spectaculaire uitzichten gezien en genoten van het park en vooral de rust. Een park hier is ongeveer de grote van een paar provincies in Nederland dus vergis je niet dat je mocht denken in de grootte van het Vondelpark in Amsterdam.  Normaal gesproken is het hier afgeladen met menesen in het weekend en nu had je het park bijna voor jezelf alleen. En dat zien wij weer als een pluspunt. De bergwanden die we zagen waren enorm hoog en voor ons gevoel honderden meters hoog. De zon stond er ook goed op dus we hebben ook mooie foto's gemaakt. De terugreis was wel vermoeiend en in het hotel hebben we lekker weer zelf gekokkereld.
Morgen gaan we weer verder en gaan we naar Visalia. Maar dan wel via het National Sequoia Park waar de langste en dikste bomen staan.  Welterusten voor ons en voor jullie een fijne dag....grtz Els en Ron.   PS We vinden het echt leuk dat jullie zo meegenieten van onze belevenissen.

1. Anja:
    Hele mooie fotos
  2. Grace, Emiel en Liv:
    15 oktober 2013
    Dat ziet er weer mooi uit! Jullie verhalen zijn elke keer weer een feestje om te mogen lezen, leuk!!
  3. Tine:
    15 oktober 2013
    Heel leuk om dit te lezen
  4. Ella:
    17 oktober 2013
    Wauw, wat een belevenissen weer! Zo zie je maar weer, gewoon je eigen gang gaan en de enkelen die dat doen die hebben de mooiste ervaringen. Top hoor!
    Ik ben die keer in een park geweest waar een smalspoortreintje door het bos reed met Sequoia's. Dat was al een belevenis om midden in dat bos met de trein stil te staan en te luisteren naar de stilte en de aanwezigheid van die majestueuze jongens. Ik sta op de foto voor een van die bomen en bedek nauwelijks 1/8 van de boom. Heel bijzonder! Ben benieuwd naar de volgende aflevering! Doei, doei, Ella