Kuta Bali

13 april 2017 - Kuta, Indonesië

inmiddels zitten we alweer een paar dagen op Bali in het Patrajasa hotel. Goed hotel met luxe kamers. Goed eten en natuurlijk vriendelijk personeel die je altijd begroeten met de traditionele indonesche groet.  Bali is totaal anders dan Java. Java is hoofdzakelijk moslim en Bali hindoestaans. Op Java hadden we ook elke dag even regen of een bewolkte dag. Niet erg want dat maakt het aangenamer. hier op Bali loop je naar buiten en loop je tgen een muur van warmte met 30-33graden  all day long. D bootreis van Java en Bali isook wel bijzonder. Een roestig oud en smerige ferry. De overtocht duurt gelukkig maar 30 minuten.

Kuta is gezellig, beetje slenteren door de kleine straatjes en lekker eten in het oudsterestaurant Made's Warung. Bij het hotel lekker vertoeven aan het zwembad en om vijf uur een emmer bier bestellen. (Een bucket met drie flessen Bintang) Dat we doen we vaak samen met Hans, een gezellige humoristische kerel die bij de NS heeft gewerkt maar inmiddels ook al met pensioen is. We maken er echt een happy hour van.

Groet vanuit Bali. Els en Ron

1. Hans Spaans:
    Hoi Ron en Els,
    Het blijft leuk om jullie reisbelevenissen te lezen. Wat genieten jullie toch, helemaal top. Wij, en dan bedoel ik de eetclub, kijken er nu al naar uit om gezamenlijk op een terrasje te luisteren naar jullie verhalen. Geniet er nog van ennuh het is hier 10-12 graden
  2. Anja:
    13 april 2017
    Zo te horen is het voor herhaling vatbaar geniet nog even veel groetjes
  3. Ella:
    13 april 2017
    Hallo daar....mooie foto's hoor!
    Wat een rijke natuur. Liep het lekker over die Bamboe hangbrug? lopen langs de rijst, die wij hier consumeren.
    Prachtig land hoor, zo rijk versierd alles. Ja, Hindoeïstisch is waarschijnlijk wel heel anders met veel beelden van goden enzo. Dat was in India ook zo. Daag, geniet maar van de
    warmte, hier is het in inmiddels 8 graden....fris windje brrr. Ik heb de kachel weer aan : )
  4. Jeannette Streefland:
    13 april 2017
    Mooie verhalen en goed te lezen dat jullie genieten.
    Maar nu gaan aftellen! Neem alles goed in je geheugen mee. Wij tellen ook af Els
  5. Opa jan spaans:
    15 april 2017
    Prachtige verhalen , mooie foto's ,worden straks mooie herinneringen.
    Een goede reis terug en welkom thuis.
    Opa Jan Oma Leni
  6. Ella:
    17 april 2017
    Hallo daar, het is nu maandagavond, misschien zijn jullie al bijna thuis? Ik was een weekendje op de Veluwe, ook mooi. Maar dit is een cultuur die echt wel heel anders is he! Kleurrijk in ieder geval. Al die brommers naast de auto's op de snelweg.......prachtig. Ben benieuwd naarjullie verhalen en nog veeeel meer foto's. Op de Swingparty van mei....? Doeiii