Bandung naar Jogjakarta

5 april 2017 - Jogjakarta, Indonesië

GWe zitten intussen in het zuiden van Java.

Vanuit Bandung vertrokken per trein door de groene rijstvelden. Prachtige vergezichten en overal kleine dorpjes. De treinreis is geen straf, want als lunch een heerlijke nassischotel. Het eindpunt is Kroya alwaar we in een prachtig hotel in kolonistische stijl verblijven. Verwelkomt door Indonesche muziek oude stijl gaan we snel naar de bar voor een Bintang, het indonesische bier. Een duik in het zwembad was wat minder. Er zat zoveel chloor in het water dat ik nu een lichtblauwe zwembroek heb en mijn tanden zijn gebleekt :-)

Volgende ochtend vroeg naar de top van een berg geweest aan de rand van actieve vulkaan. Daar stinkt het naar rotte eieren als de wind jouw kant op staat. Wel een leuke ervaring. Vervolgens na de koffie doorgereden naar Jogjakarta. We hebben intussen een bezoek gebracht aan de Borobodur, de Prambanan, een fietstocht door de dorpjes, een leerfabriek bezocht waar we niet met lege handen de deur uitgingen. Een batikfabriek, een zilversmid, waar ik Ron maar lekker aan een liter bier begon  en op een van de avonden een voorstelling van een traditionele Indonesche dansavond. Al met al prachtig maar best wel vermoeiend.

Morgenochtend gaan we op de trein naar Oost Java.. Koffers zijn alweer ingepakt en we gaan zo weer lekker eten. Denk dat we maar eens frieten  met mayo gaan doen.

Selama malam, Els en Ron

1. Carla en Henk:
    5 april 2017
    Klinkt goed. Geniet lekker verder.
    Groetjes Carla en Henk
  2. David:
    Hi Pap en Els,

Wat een gave tocht, zoveel bezienswaardigheden en op z'n Hollands op de fiets. Verbaast me ook niks haha, mooie reis nog jullie en benieuwd naar jullie volgende avontuur.

Gr Dave
  3. Jeannette Streefland:
    5 april 2017
    Te gek wat een indrukken doen jullie op!
  4. Ella:
    6 april 2017
    Prachtig land zeg. Ben benieuwd naar nog meer foto's. De Bororbuduur bijzondere plek?!
    Hoe smaakten de patattekes na al die Nassie?
  5. Opa jan spaans:
    6 april 2017
    lijkt mij heel leuk om te fietsen door de rijstvelden ,
    maar daar heb ik geen tijd meer voor,over 8 weken eerst maar cruisen
    over de Oostzee .
    Groeten opa jan
  6. Guus Drost:
    7 april 2017
    Zijn jullie vroeg opgestaan om de opgaande zon te bekijken bij de Bromo, of was het net als bij ons bewolkt. Wel een zware klim naar de top maar dat is het zeker waard. Ik geniet weer mee.