Kernriver- 100 Giants - Joshua trees

19 oktober 2013 - Wofford Heights, California, Verenigde Staten

Kernriver - de 100 Giant Sequoias Trail - Joshuatrees
We gaan in noordelijke richting langs de Kernriver. Een schitterende rit langs de bergwanden en de rivier met zijn groengele bomen en rotsblokken alsof er enorme olifanten hebben zitten p...pen. Al genietend cruisen we over de slingerende weg en beschouwen onszelf als gelukvogels dat we dit allemaal mogen zien en meemaken.....plots verstijft Els, grijpt mijn arm en heeft ogen zo groot als schotels.......ik reageer direct door stijf op de rem te stampen en zie nog net een levensgroot hert voor onze auto wegschieten. OMG......wat zijn we blij dat we vrij rustig reden en geen auto's achter ons hadden. We stellen vast dat we een goeie daad hebben gedaan en dat er een hert vandaag is gered. De meeste Amerikanen rijden veel harder over deze weg en dan had dat hert het niet gehaald. Weer verder en opletten maar......en ja hoor daar was de volgende die ons pad kruiste. Hoog op de poten en langzaam overstekend........een TARANTULA. Auto aan de kant en de filmcamera gepakt. Het is een mooi plaatje geworden. Zijn ze echt zo groot. Ja, zo groot als je hand. Langzaam aan gaat de weg weer omhoog en gaan we het gebergte weer in met zijn haarspeldbochten. De Jeep doet nog steeds uitstekend zijn werk en stuurt goed in. We komen in de buurt van de 100 Giants en draaien de parkeerplek op. Het park bied inderdaad een behoorlijk aantal van die reuzenbomen en halverwege ligt er zelfs een op het pad. Die is in 2011 gevallen en laten ze nog liggen. Er op geklommen en naar de andere kant gelopen. Bijna twee minuten doe je daar over om van de kruin naar de wortel te lopen.

Terug ook weer een mooie rit gehad en 's-avonds op onze patio lekker gegeten en een flesje wijn verorbert.
Zaterdag 19 oktober. We hebben besloten nog een dag langer hier te blijven bij Lake Isabella. We gaan een stuk richting Death Valley gebied. We rijden om het meer heen en komen in gebieden van de ranches. Veel land met zwarte koeien. Na een tijdje zien we mega grote cactussen. We stoppen voor een foto en worden even later aangesproken door de eigenaar van het stuk land wat we fotografeerden. Cactussen hadden we hier niet verwacht. Hij vertelde ons dat we ons bevinden op de High Desert en dat de cactussen de Joshuatree is. Nou dat scheelt ons weer een rit, omdat Joshuatree-park wel op onze lijst stond en nu hebben we ze gewoon aan de kant van de weg in het wild. Nog beter dus. Het is inderdaad een mooi schouwspel van de natuur. Bomen, cactussen en struiken die samen een mooi beeld geven. Als we teruggaan nog even langs de supermarkt bij ons in het dorp. Dat is al een feest op zich. We hebben nog nooit zoveel typetjes bij elkaar gezien als hier. Voor de kenners onder ons. Een soort Noord-frankrijk, alleen ze knauwen bij hun uitspraak.
We gaan aan de wijn en voor Ron ligt er een mega Steak klaar. Morgen gaan we in een ruk door naar Las Vegas. 300 mijl voor de boeg. We wensen jullie een fijne zondag en we hebben gehoord dat jullie een weersverbetering krijgen. Hier.......30 graden en strakblauwe hemel.  Grtz Els en Ron

1. Ome Mars:
    20 oktober 2013
    Mooi verhaal weer, proost !
  2. Ella:
    20 oktober 2013
    Brrrr die spin! Gelukkig liep die niet over je hand!
    Mooi verhaal weer en straks de hoofdprijs gokken, dan is de reis er weer uit! Doei, tot de volgende aflevering.
  3. Opa jan spaans:
    21 oktober 2013
    Prachtige verhalen mooie belevenissen,
    kom donderdag 24 oct.op mijn verjaardag vertellen onder genot van een wijntje wat jullie beleefd hebben .
    gr.zn jan/leni